Новости / Город

Баранавіцкая чыгунка на старых паштоўках

4.08.2019, 9:25 / remove_red_eye 1284 / chat_bubble3

У старажытнасці рэкі з’яўляліся галоўным транспартным шляхам – каля іх сяліліся лю- дзі, будавалі паселішчы. Наш горад таксама ўзнік на рацэ, але сучаснай – жалезнай. Напярэдадні Дня чыгуначніка, які ў гэтым годзе адзначаецца 4 жніўня, Intex-press вырашыла расказаць гісторыю баранавіцкай чыгункі праз паштоўкі.

Баранавіцкая чыгунка на старых паштоўках

Усе фота: архіў Рамуальда ЖАБІКА і Руслана РАВЯКІ

28 лістапада (па новым стылі) 1871 года праз невялікую станцыю «Баранавічы» на ўчастку Брэст-Маскоўскай чыгункі праехаў першы таварна-пасажырскі цягнік. Менавіта гэтую дату і можна лічыць днём заснавання нашага горада, які на працягу свайго існавання цесна звязаны з чыгункай.

РЕКЛАМА

На станцыі «Баранавічы» ў той час ужо быў пабудаваны драўляны вакзал, які пазней назвалі Цэнтральным. Гэта была тэхнічная станцыя, створаная для рамонту і замены паравозаў на шляху паміж Брэстам і Мінскам. Таму побач былі ўзведзены дэпо і чыгуначныя майстэрні. Дзякуючы новым працоўным месцам, вакол вакзала пачалі сяліцца людзі.

Напрыканцы 1884 года пачаўся рух на новым участку чыгункі Вільна – Роўна, якая прайшла за некалькі кіламетраў ад Брэст-Маскоўскага ўчастку. Тады ж, для зручнасці, гэтыя ўчасткі былі звязаныя паміж сабой. У 1899 годзе быў збудаваны цагляны вакзал Палескай чыгункі плошчай 210 кв. м з паравым ацяпленнем.

РЕКЛАМА

У 1880-х гадах у лесе насупраць Палескага вакзала былі раскватараваны другі і трэці чыгуначныя батальёны і 5-я рота чацвёртага чыгуначнага батальёна. Кожны чыгуначны батальён складаўся з дзвюх будаўнічых і дзвюх эксплуатацыйных рот. Спачатку вайскоўцам даводзілася жыць у намётавым лагеры. Пасля былі пабудаваны баракі-казармы, частка якіх захавалася да сярэдзіны 2000-х гадоў. Пазней чыгуначныя батальёны былі аб’яднаны ў Чыгуначную брыгаду, якая неафіцыйна называлася Баранавіцкай. У 1903 годзе тут знаходзіўся яе штаб.

 

Першая і Другая сусветныя войны прыносілі разбурэнні і ў Баранавічы. Асабліва цярпела чыгунка, дэпо і вакзалы – іх найперш спрабавалі знішчыць як наступаючыя, так і адыходзячыя войскі. Але пасля завяршэння вайсковых дзеянняў праца чыгункі аднаўлялася. Адбудоўваліся будынкі, пракладаліся новыя рэйкі, змяняўся краявід горада. І толькі на паштоўках засталося сведчанне таго, як выглядалі Баранавічы ў самым пачатку ХХ стагоддзя.

 

Читайте также: Станция «Барановичи-Полесские» на довоенных снимках из семейного архива железнодорожного чиновника

Читать также
Комментарии

Правила комментирования

3
Оставить комментарий

Пожалуйста, авторизуйтесь чтобы добавить комментарий.
3 Цепочка комментария
0 Ответы по цепочке
0 Последователи
 
Популярнейший комментарий
Цепочка актуального комментария
3 Авторы комментариев
texerSvvSNickname Авторы недавних комментариев
  Подписаться  
новее старее большинство голосов
Уведомление о
Nickname
Участник
Комментатор
Первая сотня
Загрузка аватара
За просмотр контента
За посещение сайта
Логин на сайт
Читатель-месяца
Ударник

Добрая гiсторыя.

SvvS
Участник
Комментатор
Первая сотня
За просмотр контента
За посещение сайта

Крутяк круцяцкi )))

texer
Участник
Загрузка аватара
Комментатор
Первая сотня
За просмотр контента
За посещение сайта

«Наш паровоз вперед лети!»

Scroll Up